Hoe werkt het?
Bij Soellaart kun je terecht voor ouderwets goede service en kwaliteit, maar mocht er nou toch iets mis zijn met een artikel dan kun je altijd contact met ons opnemen via telefoon 023-5323735 of email info@soellaart.nl.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Onze artikelen hebben een garantie die kan variëren van een jaar tot "levenslang". Met levenslang wordt bedoeld de normale levensduur van het artikel. Deze levensduur hangt onder meer af van de intensiteit van het gebruik en het aantal jaren waarin het materiaal goed hoort te blijven. Beschadigingen die zijn voortgekomen uit slijtage, oneigenlijk gebruik of reparaties uitgevoerd door derden geven geen recht op garantie.
Als het artikel een mankement vertoont dat mogelijk onder de garantie valt, of als je een artikel wil laten repareren, dan zijn er 2 mogelijkheden:
- Kom langs in de winkel met het artikel en de originele aankoopbon.
- Stuur het artikel naar ons op. Voeg in dat geval je gegevens (naam/adres/telefoonnummer/emailadres) toe, samen met een kopie van de originele aankoopbon en een beschrijving van de klacht of het probleem. Ons retouradres is:
Soellaart Logistiek en E-commerce (Geen bezoekadres)
t.a.v. afdeling Service
Claes Tillyweg 8
2031 CW Haarlem
Je kunt zelf een vervoerder kiezen, de verzendkosten zijn voor je eigen rekening. Zodra we het artikel hebben ontvangen krijg je een afgiftebewijs per email.
Vanaf het moment dat het artikel bij ons is ingenomen, houden wij je op de hoogte via e-mail, telefoon en/of sms. In de meeste gevallen duurt het beoordelen van garantie aanvragen en/of repareren ongeveer vier weken. Zodra de garantie aanvraag of reparatie klaar is, krijg je bericht.
Een reparatie, die binnen de garantie valt, is kosteloos. Hierbij worden de garantievoorwaarden van de fabrikant gevolgd. Als een klacht niet onder garantie valt nemen wij contact met je op, om samen tot een goede oplossing te komen.
Een gerepareerd of vervangen artikel kan worden opgehaald in de winkel. Op verzoek kunnen we het artikel naar u opsturen. Als de klacht onder de garantie valt is dit kosteloos, zo niet, dan worden er naast de reparatiekosten ook verzendkosten in rekening gebracht.
Het is niet voor alle reparaties mogelijk om de kosten direct te specificeren. Als de reparatiekosten bij inname niet bekend zijn , kunnen wij op verzoek een prijsopgave doen zodra duidelijk is wat de kosten zullen worden. Mochten er veranderingen optreden in de hoogte van de reparatiekosten dan laten wij je dat zo snel mogelijk weten.
Welke garantie geldt bij slaapmatten?
Per merk gelden andere garanties en ieder geval beoordelen we afzonderlijk. Daarom raden we je aan om contact met ons op te nemen. In het algemeen kan worden gesteld dat lekkage niet onder de garantie valt, behalve als het ontstaat door een fabrieksfout. Let dus goed op waar je de slaapmat neerlegt, zodat je lekkage voorkomt.
Bobbels die in de slaapmat ontstaan (delaminatie) vallen, afhankelijk van de leeftijd van de slaapmat, onder de garantie. Neem in dit geval contact met ons op.
Onze service-afdeling is te bereiken via 023-760 06 80 tijdens kantooruren.