FAQ
Wat zijn de bezorgopties?
Tijdens de bestelprocedure kan je de bezorgmethode kiezen. Je hebt hier de keuze uit 'Afhalen in winkel' of 'DPD'.
Indien je kiest voor 'afhalen in winkel' sturen we je een sms of email zodra we het artikel voor je hebben klaarliggen.
Indien je kiest voor bezorging ontvang je een e-mail met daarin een Track&Trace code zodra wij het pakket hebben overgedragen aan de transporteur (PostNL of DPD). Met deze code kan je je zending volgen.
Wat zijn de verzendkosten?
Wij verzenden gratis binnen Nederland bij bestellingen boven €40,-. Voor bestellingen tot €40,- rekenen wij binnen Nederland €6,95 verzendkosten.
De verzendkosten voor andere EU-landen:
België | € 8,95 |
Luxemburg | € 14,95 |
Engeland | € 29,95 |
Duitsland | € 8,95 |
Frankrijk | € 13,95 |
Voor specifieke vragen omtrent verzendingen en verzendkosten kan je contact opnemen met onze klantenservice. Via email: info@soellaart.nl of tijdens onze kantoortijden op 023-7600680.
Uiteraard is het altijd mogelijk om je bestelling af te halen in onze winkel in het centrum van Haarlem (Kleine Houtstraat 49-53).
Indien blijkt dat het te bestellen artikel niet past binnen de vervoersvoorwaarden van de transporteurs waar wij mee werken, bijvoorbeeld omdat het artikel te groot of te zwaar is, zullen wij contact met je opnemen om samen tot een passende oplossing te komen.
Wat zijn de levertijden?
De levertijd is afhankelijk van het moment van bestellen. Wij verzenden je pakket de eerstvolgende werkdag. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat en is meegegeven aan de pakketdienst, ontvang je van ons per mail de pakbon met een track & trace code.
Houd er rekening mee dat tijdens sommige periodes een langere levertijd mogelijk is vanwege drukte bij pakketdiensten.
Voor al het bovenstaande geldt dat de artikelen voorradig moeten zijn. Wanneer door jou bestelde artikelen niet voorradig zijn, wordt er contact met je opgenomen om samen tot een oplossing te komen. In deze gevallen streven wij er altijd naar om je een alternatief artikel aan te bieden. Mochten we er samen niet uitkomen, dan zullen we de order annuleren. Het aankoopbedrag wordt dan automatisch teruggestort naar de door jou gebruikte betaalwijze.
Hoe en wanneer kan ik een bestelling retourneren?
Wanneer je via onze webshop een bestelling doet, heb je volgens onze algemene voorwaarden het recht om zonder opgave van redenen, de artikelen binnen 14 dagen aan ons te retourneren. De 14 dagen gaan in op de dag waarop de vervoerder het pakket heeft afgeleverd op het gewenste adres of op het door jou gemachtigde adres (zoals de buren). Het retourformulier versturen we tegelijk met de bestelling. Zit deze onverhoopt niet in de verzenddoos, dan kun je het formulier via onderstaande knop downloaden en printen. Ons retouradres is Soellaart Outdoor & Wintersport, Claes Tillyweg 8, 2031 CW Haarlem.
De kosten voor het retour zenden zijn voor rekening van de klant.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Soellaart Outdoor & Wintersport niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourartikelen. Ons advies is om te vragen om een verzendbewijs en deze goed te bewaren.
Wij accepteren alleen artikelen die ongebruikt en in originele staat zijn. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht (bedenktijd van 14 dagen), komen de kosten van de verzending voor je eigen rekening, ook als je een product wilt ruilen. Je kunt zelf de vervoerder kiezen. Uiteraard is het ook mogelijk om je artikel te retourneren in onze winkel in Haarlem. Indien artikelen niet in ongebruikte en originele staat zijn, kunnen wij een waardevermindering in rekening brengen.
Het retourneren van één of meerdere artikelen is altijd voor eigen rekening. Mocht het zo zijn dat wij een verkeerd artikel heeft geleverd, of als het een fout is die ons op een andere manier te verwijten valt, dan nemen wij de kosten voor het retourzenden voor onze rekening. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice (info@soellaart.nl of 023-7600680). Wij zullen je dan een retourlabel toezenden.
Je aankoopbedrag zullen wij zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen, terugbetalen. Het bedrag wordt teruggestort via de betaalwijze van de bestelling. Indien je hebt betaald met een VVV-bon dan krijg je het betaalde bedrag teruggestort op je VVV cadeaukaart. Bewaar deze kaart dus goed. Soellaart Outdoor & Wintersport is niet aansprakelijk voor de gevolgen van het verliezen van deze kaart.
Kan ik kleding retourneren als ik het gepast heb?
Het passen van kleding, schoenen, skischoenen en schaatsen is uiteraard toegestaan. Pas alleen binnenshuis. Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien deze het passen en beoordelen verhinderen.
Hoe werkt het retourneren bij de actie 3 halen, 2 betalen?
Voor deze actie geldt dat de waarde van het goedkoopste product als korting over de drie producten wordt berekend. Dat betekent dus dat wanneer er één of twee artikelen worden teruggestuurd binnen de actie, niet het gehele aankoopbedrag wordt teruggestort.
Kan ik mondmaskers retourneren?
Om hygiënische redenen kunnen mondmaskers niet worden geretourneerd.
Kan ik afgestelde ski’s/skischoenen retourneren?
Ski's met een op schoenmaat gemonteerde binding en ski's na afstelling en/of servicebehandeling zoals waxen en/of slijpen nemen we niet retour. Dat geldt ook voor op maat gemaakte skischoenen.
Kan ik een tent retour sturen?
Voor tenten geldt dat deze uitsluitend retour gezonden kunnen worden als deze niet uitgepakt zijn en dus in de originele verpakte staat verkeren.
Controleer altijd direct na ontvangst van je bestelling of het product compleet en onbeschadigd geleverd is. Mocht dit niet het geval zijn dan verzoeken wij je direct contact op te nemen met onze klantenservice via info@soellaart.nl of via telnr. 023-7600680.
Wat moet ik doen als een artikel defect is bij ontvangst?
Wij doen ons uiterste best om het bestelde artikel onbeschadigd en compleet bij je af te leveren. Het kan gebeuren dat je toch een beschadigd of incompleet artikel ontvangt. Controleer direct na ontvangst van jouw bestelling of het artikel onbeschadigd en compleet bij jou geleverd is. Mocht dit onverhoopt toch niet het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of telefonisch via 023-7600680.
Indien je een beschadigd artikel hebt ontvangen, verzoeken wij je om hier foto's van mee te sturen. Wij zullen z.s.m. contact met je opnemen om samen tot een passende oplossing te komen.
Wat moet ik doen als ik een verkeerd artikel heb ontvangen?
Wij behandelen alle bestellingen met grote zorg. Helaas kan het echter voorkomen dat je een verkeerd product toegestuurd krijgt. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of bel ons op 023-7600680. Wij zullen er alles aan doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Hoe kan ik contact opnemen?
Heb je een klacht over een artikel dat je via de webshop of in de winkel heeft gekocht, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice. Dit kan via ons contactformulier, email: info@soellaart.nl of telefonisch via 023-7600680.
Hoe plaats ik een bestelling?
Om producten toe te voegen aan je winkelwagen, zoek je via de categorieën in ons hoofdmenu naar het gewenste product. Gebruik het filtermenu aan de linkerzijde om je selectie te verfijnen. Nadat je de juiste kleur en maat hebt geselecteerd, klik je op 'Toevoegen aan winkelwagen'. In de winkelwagen pagina vind je het totaaloverzicht van je bestelling.
Klik op 'NAAR DE KASSA' om je gegevens in te voeren en je bestelling te plaatsen. (n.b. indien je een kortingscode hebt, kun je deze hier invullen).
Als je al klant bent, log dan in om je bestelling te plaatsen. Nog geen klant? Klik op 'Registreren en bestellen', vul je gegevens in en bevestig je registratie. Na voltooiing ontvang je een bevestigingsmail.
Bestellen is ook mogelijk zonder account. Klik op ‘snel afrekenen’, vul je gegevens in en bevestig je bestelling.
In het besteloverzicht kun je je bestelling bevestigen en je shoppingbag en adresgegevens controleren. Je kunt je bezorg- en/of factuuradres nog wijzigen. Klik op 'Kies betaalmethode' om je bestelling definitief te maken.
Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Nadat je je bestelling hebt geplaatst ontvang je automatisch binnen enkele minuten een bevestiging op het opgegeven e-mailadres. Mocht je deze niet ontvangen, neem dan contact met onze klantenservice via info@soellaart.nl of telefonisch tijdens onze openingstijden 023-5323735.
Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je je bedenkt. Mocht je je order willen wijzigen of annuleren dan vernemen wij dit graag zo spoedig mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op via info@soellaart.nl of telefonisch tijdens onze openingstijden op 023 - 760 08 60. Als je besluit om de bestelling te annuleren, zal het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen op je rekening worden teruggestort.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Nadat je je bestelling hebt geplaatst ontvang je automatisch binnen enkele minuten een bevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres. Zodra de betaling van je bestelling is ontvangen, wordt de bestelling in behandeling genomen. Zodra het pakket verzonden is, ontvang je een e-mail met daarin een track&trace code om jouw pakket te volgen. Wij verzenden de bestellingen in principe de eerstvolgende werkdag.
Wat zijn mijn betaalmogelijkheden?
Tijdens de bestelprocedure kom je vanzelf terecht bij het onderdeel betalen. Hier kan je de gewenste betaalmethode selecteren. In onze webshop kan je op verschillende manieren betalen;
- iDEAL
- Klarna (achteraf betalen)
- Mastercard
- Visa
- Maestro
- In3 (in 3 delen betalen, deel 1 betaal je bij de bestelling)
- VVV cadeaukaart (Let op: bij het retourneren wordt het geld teruggestort op de VVV-cadeaukaart. Bewaar deze dus goed. Online kun je maximaal €50,- verzilveren vanwege regelgeving rondom fraude; het resterende bedrag kan via een andere betaalwijze worden voldaan.)
- Soellaart Cadeaukaart (krascode)
- PayPal
- Giropay
- Bancontact
Mocht het onverhoopt toch niet lukken om de bestelling te betalen middels een van deze betaalmethodes, neem dan contact op met onze klantenservice. In dat geval kunnen wij een handmatige order voor je aanmaken en je een betaallink sturen.
Je bestelling zal in behandeling worden genomen op het moment dat de betaling door ons is ontvangen.
Hoe werken de kortingscodes?
Als je in een nieuwsbrief een kortingscode hebt ontvangen voor een speciale actie, je hebt een kortingscode gekregen met jouw spaarpunten, dan kan je die invoeren in de winkelwagen. Daar wordt automatisch de korting verrekend.
Krijg ik een kortingscode als ik mij inschrijf voor de nieuwsbrief?
Bij ons krijg je geen kortingscode bij inschrijving van de nieuwsbrief. Wel ontvang je via onze nieuwsbrief als eerste bericht over onze SALE, evenementen en aanbiedingen, daar kunnen ook kortingscodes in staan.
Mijn slaapmat is stuk, wat moet ik doen?
Je kunt de slaapmat aan ons retourneren. Dan kunnen wij beoordelen of het defect aan jouw slaapmat onder de garantie valt. In het algemeen kan worden gesteld dat lekkage niet onder de garantie valt, behalve als het ontstaat door een fabrieksfout. Als de lekkage door eigen toedoen is ontstaan, dan berekenen we voor de reparatie 35,00 euro.
Als je de mat wilt retourneren, kun je twee dingen doen:
- Kom langs in de winkel met het artikel en de originele aankoopbon.
- Stuur het artikel naar ons op. Voeg in dat geval jouw gegevens (naam/adres/telefoonnummer/emailadres) toe, samen met een kopie van de originele aankoopbon en een beschrijving van de klacht of het probleem. Ons retouradres is:
Soellaart Outdoor & Wintersport
t.a.v. afdeling Service
Claes Tillyweg 8
2031 CW Haarlem
Een reparatie, die binnen de garantie valt, is kosteloos. Hierbij worden de garantievoorwaarden van de fabrikant gevolgd. Als een klacht niet onder garantie valt nemen wij contact met je op, om samen tot een goede oplossing te komen.
Een gerepareerd of vervangen artikel kan worden opgehaald in de winkel. Op verzoek kunnen we het artikel naar jou opsturen. Als de klacht onder de garantie valt is dit kosteloos, zo niet, dan worden er naast de reparatiekosten ook verzendkosten in rekening gebracht.
Het is niet voor alle reparaties mogelijk om de kosten direct te specificeren. Als de reparatiekosten bij inname niet bekend zijn , kunnen wij op verzoek een prijsopgave doen zodra duidelijk is wat de kosten zullen worden. Mochten er veranderingen optreden in de hoogte van de reparatiekosten, dan laten wij je dat zo snel mogelijk weten.
Wat zijn de garantievoorwaarden?
Bij Soellaart Outdoor & Wintersport kun je terecht voor ouderwets goede service en kwaliteit. Mocht er toch iets niet in orde zijn met je product, neem dan contact met ons op. Wij zullen er vervolgens alles aan doen om samen met jou tot een reële en goede oplossing te komen.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Onze artikelen hebben een garantie die kan variëren van een jaar tot "levenslang". Met levenslang wordt bedoeld de normale levensduur van het artikel. Deze levensduur hangt onder meer af van de intensiteit van het gebruik en het aantal jaren waarin het materiaal goed hoort te blijven. Beschadigingen die zijn voortgekomen uit slijtage, oneigenlijk gebruik of reparaties uitgevoerd door derden geven geen recht op garantie.
Als het artikel een mankement vertoont dat mogelijk onder de garantie valt, of als je een artikel wil laten repareren, dan zijn er meerdere mogelijkheden:
1) Kom langs in de winkel met het artikel en de originele aankoopbon. In veel gevallen kunnen we dan ter plekke bekijken wat er mis gaat en een passende oplossing bieden.
2) Ben je niet in de gelegenheid om langs te komen? Stuur het artikel naar ons op. Voeg in dat geval je gegevens (naam/adres/telefoonnummer/emailadres) toe, samen met een kopie van de originele aankoopbon en een beschrijving van de klacht of het probleem. Ons retouradres is:
Soellaart Logistiek en E-commerce
t.a.v. afdeling Service
Claes Tillyweg 8
2031 CW Haarlem
Je kunt zelf een vervoerder kiezen, de verzendkosten zijn voor je eigen rekening. Zodra we het artikel in behandeling hebben genomen krijg je een afgiftebewijs per email. Vanaf het moment dat het artikel bij ons is ingenomen, houden wij je op de hoogte via e-mail, telefoon en/of sms.
Een reparatie, die binnen de garantie valt, is kosteloos. Hierbij worden de garantievoorwaarden van de fabrikant gevolgd. Als een klacht niet onder garantie valt nemen wij contact met je op, om samen tot een goede oplossing te komen.
Een gerepareerd of vervangen artikel kan worden opgehaald in de winkel. Op verzoek kunnen we het artikel naar je opsturen. Als de klacht onder de garantie valt is dit kosteloos, zo niet, dan worden er naast de reparatiekosten ook verzendkosten in rekening gebracht.
Het is niet voor alle reparaties mogelijk om de kosten direct te specificeren. Als de reparatiekosten bij inname niet bekend zijn, kunnen wij op verzoek een prijsopgave doen zodra duidelijk is wat de kosten zullen worden. Mochten er veranderingen optreden in de hoogte van de reparatiekosten dan laten wij je dat zo snel mogelijk weten.