Naar boven

Patagonia

Patagonia Bij Patagonia beseffen ze dat al het leven op aarde met uitsterven wordt bedreigd. Ze willen de middelen die ze hebben - hun bedrijf, hun investeringen, hun stem en hun verbeelding - gebruiken om er iets aan te doen. Patagonia is gegroeid uit een klein bedrijf dat gereedschap maakte voor klimmers. Alpinisme blijft de kern van een wereldwijd bedrijf dat nog steeds kleding maakt voor klimmen - evenals voor skiën, snowboarden, surfen, mountainbiken en trailrunning. Dit zijn stille sporten. Geen vereist een motor; zelden bezorgen ze het gejuich van een menigte. In elk komt beloning in de vorm van zwaarbevochten geluk en momenten van verbinding met de natuur. Naarmate de klimaatcrisis dieper wordt, ziet Patagonia een potentieel, zelfs waarschijnlijk einde aan deze momenten, en daarom vechten ze om deze momenten te redden. Ze doneren hun tijd, diensten en ten minste 1 procent van hun omzet om honderden organisaties over de hele wereld te helpen zodat ze kunnen blijven bestaan en kunnen beschermen wat onvervangbaar is. Terwijl het verlies aan biodiversiteit, vruchtbare grond, koraalriffen en zoet water versnelt, doen ze hun best om de oorzaken en niet alleen de symptomen van de opwarming van de aarde aan te pakken. Door gedurende veertig jaar in het bedrijfsleven trouw te blijven aan hun kernwaarden, heeft Patagonia zichzelf geholpen een bedrijf te creëren waar ze trots op zijn en waar ze voor werken. Om nog minstens veertig langer in zaken te blijven, moeten ze de plaats verdedigen die we allemaal thuis noemen.